Skip to main content

Homesick-2

Olass and still Sunday , another post . Okay my previous post 'homesick-1' , woaa i'm not expected ramai yang tertarik baca woaa great I've got  a few comments and some encouragement woaa that's really great , yeah shared what I know, thanks readers and followers . A million thanked . So today my post still about my preparation huwaa *wipe my tears.

So yesterday, shopping day! yeah. Location? of course laa Kuala Lumpur , kenapa tak Putrajaya? umm tak banyak pilihan sangat then Alamanda je tempat shopping arhh tak best . So apa i beli haha from tip of  my hair to my tip toe everything!, . Yeah baby ! thanks mum spent your money for me , I'm touched . A few tudung , then a few  baju kemaja  , cadar and last one shoe! Haha nak tgk ?

cute isn't  ? 


This is my second flat shoes, first one chocolate. Actually this year i  baru berminat nak pakai flat shoes , selama ney high heels so  baru sikit je shoes i . Guess what size this shoes? Yes right, 4! haha besarkn kaki i macam monster .So i nak bawak 3 kasut so another one la kena beli , umm warna kelabu cantik tak? .

Okay lepas shopping semua , malam semalam dah mula packing some stuff . Yeah, lagi beberapa hari jea.

packing 

done ,baru satu beg 


Guess what, cube teka i kena bawak berapa beg ?. Yeah betul ! Lima beg . Dalam beg tu semua baru baju kuliah, baju kurung. Belum lagi baju tidur, harian ,sukan , peribadi . Hahaha dashyat kan i . Tu laa tak pernah duduk asrama so semua barang kalau boleh nak bawak .
Shot  conversation with my mother , *thanks helped me packing some clothes yesterday. 

me: along rase tak sedap hati laa nak duduk asrama?
mama: memang laa kalau bercinta memang tak sedap hati .
me: ehh ke situ pulak , bukan laa
mama: tak, cakap terus terang laa.
me: nonsense laa *blushing . Pasal roommates .
mama ; biase lah kat situ mmg banyak pencuri banyak hantu
(JAHAT kan mama i !!!!)
me : ishh , dulu roommate mama okay ker? 
mama : baik
me: mama kenal roomates tu mase kecik ke?
mama: tak laa kenal,  pada masa time  register laa baru kenal  , course lain-lain tapi masa makan sama-sama camtu lah .
me: ouh, tapi camne erkk nak kenal roommates kita baik ke jahat?
mama ; cube try buat trick ?
me: trick apa?
mama: cube try letak duit dekat mana-mana laa senggit ke lima ringgit ke? , bagi kite nampak , pastu keluar kejap ke pergi toilet .  Kalau duit tu hilang , try tnya ade namapak duit saya tak?. Kalau dia cakap tak de, confirm  pencuri laa dia ataupun salah satu dalam tu pencuri .
me ; haaa' aa

Bijak sungguh mama i .So korang try laa buat tricky yang more creative ke kan . Cam ne laa nak hidup , bukan kite nak bersangka buruk cuma ye laa kena jugak ada jugak bersangka buruk sebab this is what we called life :) .
So tadi papa bagi i ney taraaaaa :-

LV case 


 Woaa thanks papa ! .Ney yang membuat I lagi semangat nak belajar. Mama cakap kalau boleh dapat kan result 'four flat ' maksudnya result yang terbaik . Woaa for sure i akan berusaha , lagipun dalam my wishlist pun i nak dapat top student dalam Matrix or University . So kalau dapat result bagus , Insyallah dapat tawaran belajar kat oversea , for sure laa everyone aim right ? Thanks all my family . Love ya huhu .

p/s I'm happy with my family, so dear haters i don't have time to hate you back . When karma comes back to punch you in the face, i want to be there and give you round applause :) . Take what you're deserve to get it .

Comments

  1. i think u're actually more ready than u think u are..
    chillax k, 4 sure u'll need some adjustments.. but everything will be juz fine.. =)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Medan Getaway

Assalamualaikum and hello guys, We met again for my post segment ‘one year one country’. For this year, Alhamdulilah I have un-tick my wish list ‘one year one country’ to Medan, Indonesia. As usual this is my last minute plan to go to Medan. Why Medan?   Because the cheapest flight at that time, yes my definition of travel ‘murah je book terus plan kemudian’ . So for this year, Farah is my travel partner (previous post, my Phuket travel partner) as I can say, my Medan getaway is like my short honeymoon because it was so calm and I do happy for this travel. Alhamdulilah is was great and everything was so smooth.  So here’s my itinerary; My recap journey for 4 days 3 nights Medan - Berastangi – Samosir Island – Medan DAY 1 02:55 PM     KLIA 2 – KUALANAMU AIRPORT (Medan) * RM 163 (return flight, no luggage) 03:00 PM - Reach Kualanamu Airport (Medan is one hour delay from Malaysia time zone) *we decided to  stay at Berstangi due to last ferry to Samo

Just beautiful .

I found something  , and I think it such a beautiful things to shared .  How Adam was created .  Menurut Ibnu Abbas , Izrail telah mengambil 13 jenis tanah untuk dijadikan Adam iaitu : i . Tanah Baitul Maqdis untuk kepala manusia kerana di situlah tempat akalnya . ii  Tanah Tursina untuk telinganya kerana di situlah alat pendengaran dan mendengar nasihat . iii  Tanah Iraq untuk dahinya kerana di situ tempat bersujud kepada Allah iv Tanah Aden untuk mukanya kerana di situ tempat berhias dan kecantikan  v  Tanah telaga al-Kaustar untuk matanya kerana di situ tempat untuk menarik perhatian  vi Tanah al-Kautsar untuk giginya kerana di situ tempat manisan. vii Tanah Kaabah untuk tangan kanannya kerana di situ tempat mencari nafkah dan kerjasama sesama manusia. viii Tanah Parsi untuk tangan kirinya kerana di situ tempat beristinjak . ix Tanah Babylon untuk perutnya kerana di situ tempay seks (berahi) dan tipu daya syaitan yang menjerumus manusia ke lembah dosa .

Au revoir 2018~

Assalamualaikum and peace upon to you, Alhamdulillah we have already stepped into the New Year. Alhamdulillah Allah is still giving us the opportunity for living in this year.   So Happy New! So as usual, I am going to recap what has happened in 2018. In one word I would describe my 2018 will be consistency. Every month I will put a monthly goal eg: read 3 books at least a month. Alhamdulillah, mostly I have achieved so let’s rewind back:   1)      One year in one country Last year, I went to Indonesia with my travel partner Aini . One of the best trip, I am so happy everything runs smoothly as planned. Even though, it was quite a last minute plan, I only manage to plan the itinerary only one month. Alhamdulillah it runs so smoothly and Allah do ease our journey. It is one of my favourite trip not because I make the itinerary but the most calmest trip because of the people, nature and everything. I feel like I am having a honeymoon during the trip. You might refer the li