Skip to main content

Who knows............

Who knows it just a doa' 

'' Ya Allah betulkan kau pandang aku lagi , Ya Allah betulkah kau sayang aku , Ya Allah jika benar tolong la hamba-mu ini , aku betul-betul nak berubah tapi aku tak tahu macam mana nak mulakan , Amin''

Who knows it just a first step with a heavy heart 

'Selamat Datang ke Matrikulasi Pulau Pinang ' 

Who knows it just a short conversation 

Me : Ehh kita satu practicum kan? 
Maziah : Ha'a
Me: Jom la pergi class sesame, meh la masuk bilik kita
Maziah : ouh okay
Me : Name sapa erk? lupa laa..
Maziah : Maziah .

Who knows it just a discussion group 

Afiqah : Nak number boleh , senang nak contact nanti .
Me : Alaa , tak ingat la number , jap erk . Name? 
Afiqah : Afiqah 

Who knows it just sitting position side by side

Who knows we become closer and closer 

Who knows it gonna be a changes 

Me : Wei kau perasan tak ? hewhew
Maziah : Perasan
Me : Apa-apa ? hehe
Maziah : Kau pakai tudung ,  tutup dada .  Kami dah perasan tapi takot nak tegur . 
Me : knn entah la aku pun ta tahu kenapa , sebab malu dengan korang kot . 

Another changes 

Afiqah : fuyooo ade orang  pakai hand-sock laa
Me: shh diam ah malu aku
Afiqah : wei asal? haha alhamdulilah hehe
Me : Tempias ustazah maz kot , kau pun hmm boleh la , percik sikit ah ,haha .
Afiqah : kuang aja hang!
Me: Tah, kan semalam Pn. Rosilah soh aku buat kat whiteboard depan tu . Baju aku pakai tu licin bila aku            angkat tangan , lengan baju tu jatuh la . Time tu aku rase semua pandang kat tangan aku . Aku tibe-tibe       rase malu sesangat , Padahal tangan je pun tp tah . 
Afiqah : Hmm tak pe laa hidayah hang kot . 
Me: Tapi panas sikit la haha
Maziah : Alaa mula-mula memang la nanti hang dah biasa laa.

Who knows it just a little thing of changes become as a routine.

Who knows it just a little supportive and advice .

Me : Wei , aku rase kn , aku takot la nak balik KL
Maziah : Asal?
Me : Ye la kat sini aku ade korang , roommates aku pun ade nak guide aku . Aku takot aku berubah balik .
        Kat sini tutup pastu sampai sana bukak balik . Aku ta nak 
Afiqah : Ye la kiterung ney guide hang je , kat sana hang pikiq la ,Hang berubah sebab apa? Sebab Allah                   kn?
Maziah : Allah akan tolong hang kalau hang betul-betul nak berubah .
Me: Doakan aku tau.
Afiqah : Hang pa perasan dak , ramai yang masuk matriks dah pakai tudung .
Me: Memang ah , sistem kat sini gila ketat , islamic , yang datang2 mostly budak sekolah agama tutt uhh.
Afiqah : Aku tak maziahh ah.
Me : Kau alim gak ,hehe

Who knows it just a friendship build less than a year can make changes 

Alhamdulilah, although I was naive and foolish in this religion , but I'm trying to change. I do not fully know, but I am learning.

Who knows , no one knows .. Allah's plan is perfect'm secretly . 

 It is true what they say, if someone want to change and want something seriously Allah will give way to his servants. Never stop giving up . 

pths taken by me 


With a lots of love to my bestie Afiqah Ibrahim and Maziah Mohammad . Take care up there . Miss you guys! Thanks for everything . Sahabat Surgawi . Forever friends . 

p/s posted because I just miss them . Sad face . 

Comments

Popular posts from this blog

Medan Getaway

Assalamualaikum and hello guys, We met again for my post segment ‘one year one country’. For this year, Alhamdulilah I have un-tick my wish list ‘one year one country’ to Medan, Indonesia. As usual this is my last minute plan to go to Medan. Why Medan?   Because the cheapest flight at that time, yes my definition of travel ‘murah je book terus plan kemudian’ . So for this year, Farah is my travel partner (previous post, my Phuket travel partner) as I can say, my Medan getaway is like my short honeymoon because it was so calm and I do happy for this travel. Alhamdulilah is was great and everything was so smooth.  So here’s my itinerary; My recap journey for 4 days 3 nights Medan - Berastangi – Samosir Island – Medan DAY 1 02:55 PM     KLIA 2 – KUALANAMU AIRPORT (Medan) * RM 163 (return flight, no luggage) 03:00 PM - Reach Kualanamu Airport (Medan is one hour delay from Malaysia time zone) *we decided to  stay at Berstangi due to last ferry to Samo

Au revoir 2018~

Assalamualaikum and peace upon to you, Alhamdulillah we have already stepped into the New Year. Alhamdulillah Allah is still giving us the opportunity for living in this year.   So Happy New! So as usual, I am going to recap what has happened in 2018. In one word I would describe my 2018 will be consistency. Every month I will put a monthly goal eg: read 3 books at least a month. Alhamdulillah, mostly I have achieved so let’s rewind back:   1)      One year in one country Last year, I went to Indonesia with my travel partner Aini . One of the best trip, I am so happy everything runs smoothly as planned. Even though, it was quite a last minute plan, I only manage to plan the itinerary only one month. Alhamdulillah it runs so smoothly and Allah do ease our journey. It is one of my favourite trip not because I make the itinerary but the most calmest trip because of the people, nature and everything. I feel like I am having a honeymoon during the trip. You might refer the li

Interview art and design -uitm shah alam

Olass and salam haa today my interview day how it is haha no comment lorh . So masa sampai tu bapak ramai giler!  tangan i dah sejuk then mama pegang tangan i ajak tgk name i , i dapat panel number 14 . So dalam pukul 8.30 tu mula pendaftaran , pastu masuk dewan dgn air-condition dye punya kuat lagi sejuk. Dalam pukul 9.00 camtu mula taklimat , dalam tu ade 600 orang ! i orang ke 107 ramainya persaingan macam -macam laa dorang bawak dorang punya portfolio(banyak yang lawa-lawa) untung laa ambik art, i belajar sendiri :'( *sedih . Then after taklimat number 1- 140 kot kena buat drawing test yang lebihnya kena buat semakan sijil, that's mean saya tergolong dalam drawing test . (Dorang kat situ friendly dapat laa kutip 4 ,5 orang kawan byk cantik sey ! ) So i pun duduk dalam secound raw camtu laa tapi i dapat sudut belakang . Kat situ dye letak kain, kotak dgn kerusi .Yang tak tahan tu kain dye berlipat dan berjuntai arrhh camno nak draw ney, dye bg mase dalam sejam. I rase i