Skip to main content

Roommates ? ! ! ?

Olass and salam , happy sunday it SUNDAY so so lagi 8 hari i kat Putrajaya, after this i'm officially  will be 'org peneng' selama setahun :'(. Sorry i'm not exited nak pergi tempat orang yeah :'( . So today entry  is about roommates, ouh i mmg tak pernah share bilik dgn stranger so in 28th May 2012  ini ,I akan duduk sebilik dgn stranger . Honestly i don't bear to do it . So IF i have a choice to choose my roommates here's a rule haha :P

1) She is NORMAL PERSON
-For sure normal , I tak kesah how she looks asalkn she is a human and act like a human . Jangan terlalu menakutkan ,umm means- umm macam asyik pandang orang semacam jer, gelak cam mengilai ker arhh . *Nonsense la didy !

2) She is a MUSLIM 
- Of course laa beragama Islam tapi tak guna kalau Islam tapi tak solat kan ?. So ISLAM+SOLAT . Tu je , free hair or hijab , i tak kesah asalkan solat :). 

3) PLEASE NO 'KUTU' A.K.A. LICE
-Ouh please dear my future roommates , jangan ade kutu . Apa kutu? umm ala binatang kecik kat atas kepala tu yang boleh membuatkan seseorang garu kepala macam orang gilaa . Sumpah gatal gilaa. Ouh please and please jangan . I sayang giler nak rambut panjang ,rambut i dah panjang sikit dah. Dulu i kena cut sebab kutu laa, pembawanya adik-adik i arhh . Tapi skung dah hilang dan bersih  , i dah boleh bela rambut panjang . So if kalau you ade kutu just let me know , don't worry i tak akan sisihkn you. I akan lagi tolong membasmikan kutu tu  adelah , jangan diam okay jangan biarkan kepala i turut membiyak binatang tu . Kita basmi sesama okay . ;)

4) Jangan terlalu KEDEKUT dan terlalu MEMINJAM.
- Dear future roommates yang comel lagi cun melecun , jangan laa terlalu kedekut, kite kan share room pastu jangan la ingat bilik tu cam kau punya , siap buat pantang larang bagai. Pastu kalau aku tak paham mohon tunjuk ajar laa . Tolong jangan kedekut ilmu  .So ade jugak laa kite kena kongsi pastu jangan terlalu memijam, kalau nak pinjam boleh . Tapi jangan selalu laa, mesti orang akan rimas punya. kan, pastu kalau dah pinjam kau rosakkan barang aku, haa mmg aku naik HANTU laa .SHARE boleh tpi BERPADA-PADA laaa .

5) PENCURI
-Yeah , tolong laa future roommates jangan curi barang orang terutama barang i . Mencuri ney maksudnya ambik barang tanpa kebenaran . Yang special adelah money, money and money . Please parents i bagi duit untuk memboroikan perut i, maklumla makanan tak disediakan so kena beli kat cafeteria  . Pastu kau curi duit aku , boroikan perut kau . Perhh aku akan korek isi perut kau . If i say i 'll do it . Sorry bab parents dgn family aku mmg pantang .  Kalau tak de duit cakap je laa .Tapi mustahil la kalau budak matrix  semua dapat elaun RM 1200 satu semester  penipu laa kalau kau kate , kau tak de duit .

6) Rajin ,Pengemas dan pembersih
- I bukan nye rajin sangat tapi boleh laa . So i pantang sekali  dengan orang yang lepas pakai baju, pastu  longgok-longgok kan baju dye atas katil. Pehh pantang tu, kalau tak nak pakai dah malas nak basuh sila hanger kan baju anda okay . Pastu perlu laa ade sikat mengemas sikit , kalau berselerak nak belajar pun susah so saling bantu- membantu dan mengemas la kn ;) .Bilik bersih pelajaran pun masuk . Pastu please mandi arhh jangan tak mandi .

So 6 perkara ney je i mintak . So mana tahu yang tgh bace ney future roommates i ke kan . Nothing is impossible .

p/s sedih nyaaa . Dear Allah . please laa permudahkan segala urusan  mase saya ade kat sana. Saya tak biase :'( . Only Allah tempat saya mengadu .

Comments

Popular posts from this blog

vingt vingt?

Assalamualaikum and peace upon to you, Hi, how’s everything? There is so much I want to write but I don’t know how to begin. How to put all the thought in my head to the words to the qwertyuiop or you called it a keyboard. It is quite hard to summarize one whole year just in a page right but I will try. I don’t know why I still poured all my written here, maybe blog is being something so special for me. When I write I feel I has poured all my feelings thru writing well I love writing. I feel it is part of art which is it started with alphabets into words, then into feelings do you get it? No right? Okay, enough with this crap. Oh man I miss writing so bad finally my fingers are dancing on the keyboard. Bismillah here we go~ I cannot lie this year, especially 2020 has been a really surprising year for all. You never thought right what 2020 will serve you until this end but one thing for sure. Pat your back because you did it you go thru so well. Congrats! So my early year starts...

Love you- sincerely your daughter

phts by myself Happy Birthday, to the pretties and strongest women on this earth . My mom.*sorry for the late so happy belated birthday. I never thank you enough for listening to me. I never thank you enough for protecting me from the things I shouldn't do. I never thank you enough for guiding me in the right direction. I never thank you enough for putting up with my mood swings and arrogance. I never thank you enough for without a doubt being there for me. I never tell you enough how much I love you mum. you mean the world to me, but I don't tell you enough. but no matter what, I always will love you mum, no matter how much we argue, or how much you anger me, I'll love you till the day I die.  “Your mother is possibly the best friend you will ever have. She loves you when you love her back, she loves you when you don't. She loves you when you cry and when you laugh. She loves you when you are wrong and when you are right. She loves you bec...

Phuket

Alhamdulilah , so last month I went to Phuket with my friend Farah . Thanks for be my travel partner. Khup khun kap (thank you in thai  language ) . We went there for 6 days and 5 nights and we were lucky because Sunwa she is from Thailand  which is our course mate in our Uni  thanks for be our  tour guide along we were there .Thanks .We enjoyed it .  So I'm gonna review for the interesting place in Phuket more specifically in Patong . Ouh yeah another one we also get help by Sunwa's friends ( Yusof , Haroon and Yaya ) with the help of their as local people it becomes easier our trip in Phuket . Thanks so much and knowing you guys  it's the best part . I hope you guys will enjoy read  my story even I'm not good in writing. (soo I'm gonna put a lot of pictures  ) From Phuket Airport to Patong it will takes about 45 minute quite far , The reason why I choose to stayed in Patong because it's near the beaches so I book hotel there (this is what...